04 / 01
Принцип 1: Сприймання
Опубліковано 05 квітня 2018, останні зміни 05 червня 2018

Відповідно до першого принципу доступності згідно WCAG 2.0, користувацький інтерфейс та вміст повинні бути представлені в тому вигляді, який можуть сприймати користувачі за допомогою доступних їм органів сприйняття.

Текстова версія

Надайте текстову версію для зображень та медіавмісту, щоб його можна було перетворити на збільшений шрифт, шрифт Брайля, озвучку, спеціальні знаки або спрощену мову.

Винятки:

  • елементи керування та вводу інформації повинні мати назви, що описують їх призначення;

  • медіавміст, обмежений у часі, може мати тільки короткий опис вмісту;

  • тест, вправа або вміст, призначений для специфічного сенсорного сприйняття (наприклад, витвори мистецтва), які неможливо представити у вигляді тексту, мають містити короткий опис цього нетекстового вмісту.

  • якщо нетекстовий вміст є частиною оформлення, форматування або невидимий для користувачів, відзначте його, щоб допоміжні технології його ігнорували. Наприклад, додайте порожній атрибут alt = "".

Структура

Переконайтеся, що вміст структурований логічно, і він все ще може бути прочитаний, якщо таблиці стилів відключені. Використовуйте правильну розмітку для кожного елементу. 

Спростіть перегляд і прослуховування вмісту, відокремивши важливі частини від другорядних.

Колір та текст

Не використовуйте колір як єдиний спосіб передачі інформації, позначення дії, запиту на зворотний зв'язок або виділення візуального елемента.

Текст повинен мати коефіцієнт контрастності не менше 4,5:1 по відношенню до фону.

Винятки:

  • великий текст, наприклад, заголовки, може мати коефіцієнт контрастності 3:1;

  • другорядний текст, текст неактивних компонентів користувацького інтерфейсу або декоративний текст не вимагають дотримання коефіцієнта контрастності

  • вимоги щодо мінімального контрасту не застосовуються до логотипу або торгової марки.

Для перевірки контрастності скористайтесь спеціалізованими інструментами.

Переконайтесь, що при збільшенні тексту в межах до 200% зберігається вміст та функціональність.

Не використовуйте зображення тексту. Замість цього використовуйте звичайний текст. Винятками є капча та логотипи.

Аудіоуправління

Якщо на веб-сторінці автоматично програється аудіозапис тривалістю понад 3 секунди, то має бути механізм для паузи або зупинки цього аудіозапису, або управління гучністю звуку, незалежно від управління загальною гучністю системи.

Капча

Капча (CAPTCHA) використовується, щоб автоматично відрізнити людей від ботів. Користувач виконує завдання, щоб довести, що він – людина, наприклад, розшифровує і вводить заплутаний текст із картинки.

Капча робить сервіс складнішим для деяких людей, включаючи людей з обмеженими можливостями.

Для капчі необхідно додати опис, що це за елемент і для чого потрібен. Крім того, має бути альтернативна форма капчі, наприклад, звукова.

Варто також:

  • створити більше двох способів сприйняття;

  • контакти представника служби підтримки, який може обійти капчу;

  • не використовувати капчу для авторизованих користувачів.

З огляду на аспекти безпеки, конфіденційності, працездатності та доступності, пов'язані з капчею, використовуйте капчу тільки тоді, коли впевнені, що альтернативні рішення – обмеження з'єднання, моніторинг транзакцій тощо – підходять для вашого сервісу.