04 / 02
Принцип 2: Керованість
Опубліковано 05 квітня 2018, останні зміни 05 червня 2018

Щоб задовольнити другий принцип доступності згідно WCAG 2.0, ви повинні переконатися, що користувачі мають доступ до вмісту будь-яким зручним для них способом, наприклад, за допомогою клавіатури чи голосових команд.

Управління з клавіатури

Надайте можливість керування інтерфейсом та вмістом за допомогою клавіатури. Зазвичай, для переміщення фокусу між елементами використовуються стрілки або клавіша Tab.

Користувачі мають бачити, де вони знаходяться на сторінці, та переміщуватись між елементами в логічному порядку.

Переконайтесь, що користувач не потрапляє у глухі кути. Для цього:

  1. Перемістіться за допомогою клавіатури по всіх елементах сторінки від початку до кінця.

  2. Переконайтеся, що фокус клавіатури не зациклюється на якомусь елементі чи групі елементів. 

  3. Якщо фокус клавіатури опинився у глухому куті, виправте принцип навігації або надайте довідкову інформацію, яка пояснює, як вийти з циклу, і до якої можна отримати доступ за допомогою клавіатури.

Достатній час

Надайте користувачам достатньо часу для ознайомлення і роботи з контентом:

  • для усіх елементів, що рухаються, миготять, прокручуються, автоматично змінюються, має бути передбачено паузу, зупинку та відновлення; 

  • не використовуйте небезпечні для здоров'я елементи дизайну: елементи, що спалахують більше трьох разів на секунду, особливо червоні спалахи, можуть викликати напад;

  • завантаження або очікування реакції системи, коли взаємодія неможлива, може бути невірно сприйняте користувачами, як «зависання» або несправність програми. Завжди відображайте анімований індикатор у таких випадках.

Навігація

Допомагайте користувачам переміщуватись по ресурсу, шукати вміст та розуміти поточне місцезнаходження на сайті:

  • надавайте веб-сторінкам заголовки, що описують їх тематику або цілі;

  • формулюйте назви посилань так, щоб користувачі однозначно розуміли, куди потраплять при переході за посиланням;

  • намагайтесь надавати більше одного способу дістатись сторінки;

  • використовуйте змістовні заголовки та підписи.