06 / 06
Формати вмісту
Опубліковано 12 квітня 2018, останні зміни 13 червня 2019

Публікуйте вміст у найбільш корисному та доступному форматі для користувача. 

Найбільш зручним та універсальним є HTML-формат. Він має бути первинним джерелом інформації.

Зображення

Використовуйте зображення помірно, уникайте необов'язкових декорацій.

Додавайте підписи до зображень, які допомагають зрозуміти зміст та надають додаткову інформацію про зображення. Підписи розміщуються безпосередньо під зображенням.

Якщо ви використовуєте піктограми, переконайтесь, що вони зрозумілі та супроводжуються текстом. Віддавайте перевагу векторним піктограмам у форматі svg. Такі зображення масштабуються та однаково добре виглядають на екранах будь-яких розмірів.

Дотримуйтесь авторських прав на зображення. 

Робіть зображення доступними

Відео

Відео може бути корисним додатковим способом надання коротких фрагментів інформації, що доповнює текст.

Люди віддають перевагу відеороликам менше 2 хвилин. Чим довше відео, тим менше користувачів подивиться його до кінця.

Таблиці

Не використовуйте таблиці для зміни зовнішнього вигляду сторінки. Вони підходять тільки для групування, упорядкування та порівняння даних.

Дотримуйтесь таких правил:

  • якщо в комірці таблиці більше одного речення, можливо, варто обрати інший формат для інформації, наприклад, список;

  • визначайте заголовки за допомогою тегу;

  • враховуйте, що програми для читання з екрану автоматично відтворюють вміст першого рядка як заголовок;

  • упорядковуйте дані у певній послідовності, наприклад, за алфавітом, або за датою;

  • використовуйте границі та тонування, щоб полегшити сканування таблиць, наприклад, таблиця-зебра з тонуванням через рядок.

Долучені файли

Перегляд файлів дуже часто вимагає використання іншого програмного забезпечення або плагіна. Файли, що не є HTML-файлами, також можуть різко відрізнятися за розміром. Завантаження великого файлу може серйозно вплинути на план мобільного передавання даних або займати надзвичайно тривалий час за допомогою комутованого з'єднання. У таких випадках користувач може воліти уникнути цього.

Інформування користувачів про формат і розмір файлу дозволяє їм обґрунтовано вирішувати, чи завантажувати його. 

Текст посилання повинен вказувати, чого очікувати при переході за посиланням. При створенні посилання на не-HTML-файли, наприклад файли зображень, PDF-файли, файли Microsoft Office, аудіо- чи відеофайли вказуйте змістовне ім'я, формат та розмір файлу:

Програма діяльності Уряду на 2018 рік (pdf, 2.3 Мб)

або

Програма діяльності Уряду на 2018 рік (pdf, 2.3 Мб)

Ця інформація дозволить користувачам вирішити, чи завантажувати файл.

PDF

Публікуйте PDF-файли лише у разі нагальної потреби, як додаткове джерело інформації. PDF-файли недоступні для деяких користувачів на мобільних пристроях.

Деякі типи спеціалізованих даних може бути недоречно публікувати в HTML. Якщо ви не публікуєте HTML-версію, надайте короткі підсумки щодо вмісту та надайте контактні дані користувачам, які не мають доступу до PDF-файлу.

Дотримуйтесь таких правил:

  • створіть логічну структуру з розділами, заголовками та абзацами;

  • використовуйте закладки, щоб користувачі могли знаходити вміст у довгих документах;

  • друкуйте текст у PDF за допомогою таких програм, як Microsoft Office 10 або PDFMaker Adobe Acrobat. Не публікуйте роздруковані на принтері та відскановані у PDF документи!

Microsoft Word

Формати Microsoft Word (.doc та .docx) не відповідають стандартам доступності WCAG 2.0. Крім того, їх може бути важко переглянути на мобільних пристроях.

Не публікуйте документи Word самостійно. Надайте інформацію також на HTML-сторінці. Якщо це неможливо, створіть PDF-файл і опублікуйте обидва документи.

Google Docs

Документи Google адаптовані для роботи з читачами екрана та допоміжними технологіями.

Ознайомтесь з керівництвом щодо створення доступних документів Google (російська мова).

Rich Text Format (RTF)

Уникайте публікацій у RTF. Він менш доступний, ніж документи у форматах .doc або .docx.

Excel

Формат Excel не відповідає стандартам доступності WCAG 2.0. Крім того, такий файл надзвичайно важко переглянути на мобільних пристроях.

Публікуйте файли у форматі Excel тільки у разі крайньої потреби, наприклад, коли документи містять велику кількість даних і їх не вдається опублікувати на HTML-сторінці. 

Дотримуйтесь таких правил:

  • надайте аркушам унікальні змістовні імена і видаліть порожні аркуші;

  • використовуйте просту структуру таблиці;

  • скористайтеся функцією перевірки доступності, щоб знайти проблеми та отримати поради;

  • надайте контактну інформацію користувачам, які не можуть завантажити документ.

PowerPoint

Публікуйте файли у форматі PowerPoint тільки у разі крайньої потреби.

Програми читання екрана часто інтерпретують елементи слайда PowerPoint в зворотному порядку, що може збити з пантелику користувачів з обмеженими можливостями.

Дотримуйтесь таких правил:

  • додайте описовий альтернативний текст для зображень, графіків та інших візуальних об'єктів;

  • використовуйте стандартні шаблони PowerPoint;

  • переконайтеся, що анімація помірна та не відволікає від основного вмісту.