06 / 08
Пошукова оптимізація
Опубліковано 12 квітня 2018, останні зміни 13 червня 2019

Ключові слова

Пишіть тексти для користувачів, а не пошукових систем. Використання ключових слів у метаданих, заголовках та посиланнях є важливим, але не має порушувати взаємодію з користувачем. Неприродній текст призведе до штрафів від пошукових систем.

Рейтинг Google надає вищий пріоритет для слів у заголовках і підзаголовках, тому переконайтеся, що ви використовуєте доречні, влучні ключові слова.

Обирайте ключові слова та фрази для заголовків і текстових посилань, які мають сенс для ваших користувачів. Використовуйте слова, які вони введуть у пошукову систему, щоб знайти ваш вміст.

Ці слова та фрази можуть відрізнятися від формулювань, які використовуються у вашій організації. Щоб отримати уявлення про слова, які використовують ваші клієнти:

  • здійсніть користувацьке дослідження;

  • запитайте у контакт-центрі або відділі звернень громадян, оскільки там, як правило, знають часті запитання та загальну термінологію;

  • використовуйте такі інструменти, як Google AdWords для пошуку і Google Trends для порівняння. Для використання цих інструментів потрібен обліковий запис Google.

Наприклад, у публікацію «Перенесення робочих днів у 2018 році» варто додати такі ключові слова, як «святкові дні», адже такий запит є популярним і спростить пошук публікації.

Веб-сторінки також досягають кращого рейтингу пошукових систем, коли на них посилаються інші відповідні та авторитетні сторінки.

Назва сторінки

Більшість пошукових систем використовують метадані, щоб додавати сторінки до свого пошукового індексу. Найважливішими метаданими є назва сторінки та опис сторінки. Вони використовуються для відображення вашого ресурсу в результатах пошуку. Це дає змогу вказати на вміст сторінки і суттєво впливати на те, чи користувачі переходять на ваш ресурс.

Неправильно написані, нерелевантні або відсутні метадані знизять рейтинг вашої сторінки в результатах пошуку.

Не плутайте назву сторінки та заголовки сторінок.

Заголовки сторінок – це елементи h1 – h6, за допомогою яких форматується текст на сторінці.

Назва сторінки – це текст, що міститься в обов'язковому для кожної HTML-сторінки елементі title, який відображає назву:

  • вкладки в браузері;

  • сторінки в історії браузера;

  • сторінки при додаванні до вибраного або панелі уподобань;

  • сторінки у списку результатів пошукової системи.

Доброю практикою є використання заголовку h1 у першій частині назви сторінки.

Наприклад: Посівна-2018: ранніми зерновими вже засіяно 138 тис. га | Земля та агрокомплекс | Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

Опис сторінки

Опис сторінки відображається в результатах пошуку, а також може відображатись при розповсюдженні сторінки в соціальних мережах і має вигляд: meta name=”description” content=”короткий опис сторінки”.

Дотримуйтесь таких вимог:

  • у 2-3 реченнях стисло опишіть зміст сторінки, а не просто копіюйте перший абзац;

  • опис має бути унікальним – не дублюйте його з інших сторінок;

  • довжина опису – близько 150 символів, включаючи пробіли.

Атрибут alt для зображень

Атрибут alt – це альтернативний текст, який описує зображення, щоб дати користувачам, які його з різних причин не бачать, достатньо інформації про те, що на ньому зображено.

Альтернативний текст важливий для доступності, і це – головна причина для написання альт-тексту. Але додавання ключового слова до опису допоможе також підвищити пошукову оптимізацію сторінки, особливо для пошуку на основі зображень.

Просто переконайтесь, що вибір слів не поставив під загрозу доступність зображень.