06 / 03
Структура вмісту
Опубліковано 12 квітня 2018, останні зміни 13 червня 2019

Публікація

Люди хочуть знати лише те, що стосується їх особисто. Найкращий спосіб захопити і привернути увагу користувачів – це з'ясувати, хто вони та що хочуть знати. Поставте себе на їхнє місце, і це дасть вам розуміння, як правильно донести інформацію. Почніть із припущення, що ваша аудиторія зовсім нічого не знає про подію або послугу зараз. Проведіть аудиторію від поточного стану «незнання» до того, що їм потрібно знати.

Дайте відповіді на такі запитання:

  • Хто є моєю аудиторією?

  • Що моя аудиторія вже знає?

  • Що має знати?

  • Які запитання матиме?

Визначте ключові тези та розставте їх у логічному порядку. Тримайте в голові запитання, які можуть виникати у читача під час ознайомлення з матеріалом.

Оберіть представлення інформації. Чи текстовий опис – найкращий варіант? Можливо, покрокова інструкція чи інфографіка?

Уникайте дублювання інформації. Такий вміст плутає користувача та знижує авторитет веб-ресурсу. Якщо інформацію вже опубліковано і легко знайти, його копіювання призводить до погіршення результатів пошуку. Зробіть аудит існуючих ресурсів та замість дублювання розмістіть посилання.

Розділи

Розбивайте великий текст на логічні блоки – розділи. Кожен блок починайте із заголовка.

Користувач повинен зрозуміти загальний вміст сторінки, просто скануючи заголовки. Використовуйте заголовки, щоб створити чітку візуальну та змістову ієрархію.

Правила хороших заголовків:

  • починайте заголовок із головної думки;

  • заголовок має бути інформативним і відповідати на запитання, про що цей матеріал; уникайте заголовків «До уваги громадян!», «Шановні відвідувачі»;

  • переходьте одразу до суті, уникайте фраз «Інформація щодо...», «Перелік даних про...»;

  • пишіть заголовок в останню чергу, коли готовий весь матеріал;

  • для доброї індексації Google формулюйте заголовок так, якби вас цікавило це питання і ви вирішили його знайти.

Абзаци

Розбитий на абзаци текст легше сприймається, ніж суцільний. Один абзац – одна тема.

Викладайте головну інформацію публікації в першому абзаці – ліді. Якщо користувача зацікавить ця інформація – він продовжить читання. 

Речення

Одне речення – одна думка. Не бійтеся писати вказівками. 

Оптимальна довжина речення 7-12 слів. Короткі речення легше читаються та сприймаються.

Перевіряти текст зручно читанням вголос. Якщо не вистачило повітря, щоб дочитати речення до кінця – воно занадто довге.

Ні

У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, у яких відсутній електронний цифровий підпис громадянина, субсидія розраховується лише після підпису зазначених документів суб'єктом подання у місячний строк

Так

Якщо ви подали заяву та декларацію в електронній формі, але не маєте цифрового підпису, то субсидію розрахують за місяць після особистого підпису

Слова

Канцеляризми 

Мова державного службовця перевантажена канцеляризмами і штампами. Використовуйте загальновживані слова, без складної термінології, уникайте жаргону та скорочень. Уявіть собі, що пояснюєте щось другу. 

Ні

Відомство забезпечує нормативно-правове регулювання підтримки суб’єктів підприємницької діяльності

Так

Приймаємо закони, які допомагають бізнесу

Ні

У даному вікні здійснюється відкриття рахунку пільговим верствам населення у встановленому порядку

Так

Тут вам відкриють рахунок без черги

Ні

За рахунок автоматизації значно пришвидшується процес розгляду документів від суб’єктів звернення та ухвалення відповідного рішення

Так

Розглянемо документи протягом 3 днів та надішлемо відповідь на електронну пошту

Віддієслівні

Віддієслівним називається іменник, що походить від дієслова та описує не об’єкт, а процес, наприклад: реєстрація, надання, поліпшення, використання. 

Віддієслівні іменники супроводжуються дієсловом: надавати, здійснювати, провадити, забезпечувати або виробляти.

Такі конструкції замінюйте на одне дієслово.

Ні

Відбувся розгляд цієї справи

Так

Комісія розглянула цю справу

Ні

Медичний заклад забезпечує надання довідок

Так

Лікарня видає довідки

Ні

Банк провадить діяльність з надання фінансових послуг

Так

Банк надає фінансові послуги

Пасивний стан

Активний стан означає, що діяч сам виконує дію, а пасивний – коли діяч підлягає впливу. Пасивні звороти складніше читати, ніж просту дію. Вони перевантажують текст зайвими словами.

Використовуйте активний стан дієслова.

Ні

Заява має бути подана протягом 3 робочих днів

Так

Подайте заяву протягом 3 робочих днів

Ні

Нами були проведені заходи з реорганізації відділу

Так

Ми скоротили двох співробітників